Özel Eğitimde Rehberlik

ÖZEL EĞİTİMDE REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

 

ÖZEL EĞİTİMDE REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA

Çocuğun ve ailesinin durumu olduğu gibi kabul etmesini sağlamak özel eğitimin ve rehberliğin ilk adımıdır. Çocuğun durumu ile ilgili kabul ve uyum aşamasına ulaşan aileler, çocuğun gelişimine ve eğitimine daha fazla katkı sağlayıp okul ile işbirliğine girebilmektedirler.

Amacımız; öğrencilerimizin çevresini ve içinde bulunduğu toplumu tanımasını, yeteneklerini en uygun bir şekilde kullanmasını ve geliştirmesini, karşılaştığı problemleri çözme ve en uygun kararları alma yeterliliğini kazanmasını, toplum içinde severek yapacağı bir iş sahibi olmasını sağlamaktır.

Öğrencilerimize Yönelik Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerimiz

1-Bireyi Tanıma ve Bilgi Toplama Hizmetleri:

Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde başta gelen çalışmalarımızdan biri öğrencinin kendisi, çevresi, ailesi, iş ve meslek durumları, çocuğun özür ve derecesi hakkında bilgi toplamaktır. Toplanmış bilgilerin ışığı altında, çocuğun kendini tanıması için fırsat ve olanaklar hazırlamak, ilgi ve yeteneklerini geliştirmesine ve kullanmasına yardımcı olmak da bizim için çok önemlidir.

2-Duruma Alıştırma Hizmetleri:

Okula yeni gelen öğrencilerimizin; yeni durumlara, okulumuza, sınıfa ve ortama, çevreye alıştırılması ve uyumunu sağlamaya yönelik çalışmalarımızı içerir.

3-Yöneltme Hizmetleri:

Öğrencinin ilgileri, yetenekleri, kişilik özellikleri ve özür durumu dikkate alınarak mesleğe yönlendirilmesi, öğrencilerin girebilecekleri meslekler ve sınavlar hakkında bilgilendirilmesi çalışmalarımızı içerir.

4-Psikolojik Danışma Çalışmaları:

Öğrencilerimizin engellerinden dolayı uyum problemleri yaşadıklarında, kendini anlaması, farkındalık kazanması, yapabileceklerinin farkına varması ve yeteneklerini en üst düzeyde kullanabilmesi, problemlerini tanımlaması, çözüm yolları bulabilmesi, kararlar alması, çevresiyle uyumlu ve sağlıklı bir iletişim halinde olması için öğrencilerimize psikolojik danışma hizmeti verilmektedir.

5-Grup Rehberliği Hizmetleri:

Öğrencilerimizin gelişim dönemi ihtiyaçları göz önünde bulundurularak, değişik konularda (öfke kontrolü, çatışma çözme becerileri, zorbalık, akran baskısı vb.) grup rehberliği etkinlikleri yapılmaktadır.

 

Ailelerimize Yönelik Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerimiz

1-Aile Danışmanlığı:

Çocuğunun engelli olduğunu öğrenen her anne-baba duruma hazır olmamaktan ve ne yapacağını bilememekten bir bocalama dönemi geçirir ve kendisine özgü davranışlar ve tepkiler gösterir. Her anne-baba çocuğunun özürlü oluşunu kabulleninceye kadar "reddetme" "kızgınlık", "depresyon" ve "kabul" gibi duygusal aşamalardan geçer. Bazı anne babalar bu aşamaları daha kısa sürede yaşayıp kabul aşamasına ulaşırken, bazı aileler bir aşamadan diğerine geçebilmek için daha uzun bir süreye gereksinim duyarlar.

Aileler hangi aşamada olursa olsunlar çocuklarının yaşamındaki çeşitli gelişim dönemlerinde ve hem de kendi kişisel ve duygusal yaşantıları yönünden çoğu kez profesyonel psikolojik danışma ve rehberlik yardımına gereksinim duyarlar. Aileye yaptığımız danışmanlık hizmetleri, anne babaların kendilerine ve çocuklarına ilişkin duygu ve düşüncelerini anlamalarına yardım eder. Psikolojik danışma süreci içinde; anne babaların anne-baba-çocuk arasındaki duygusal problemlerin sebep olduğu çatışmaları anlamalarına, anne babaların kaybettikleri güveni tekrar kazanmalarına yardım edilir. Kendi becerilerine inanmaya başlama ve sosyal çevre ile daha fazla iletişime geçmelerine yardımcı olma psikolojik danışmanın hedefleri arasındadır.

2-Anne-Baba Eğitimi:

Anne baba eğitimleri ailenin; çocuğun gelişimsel ihtiyaçlarının karşılanmasında yeterli anlayış, bilgi ve beceri sahibi olmasına, çocukla sağlıklı ve etkili iletişim kurmalarına, çocuğa yönelik olumlu tutum kazanmalarına, çocuğun problemli davranışlarına yönelik bilgi ve becerileri öğrenmesine katkı sağlar.

Okulumuzda yapılan aile eğitimlerinde şu konulara yer verilmektedir: Okulumuz öğrencilerinin engel düzeyleri, özellikleri, gelişim alanları ve ihtiyaçları, çocuklarına nasıl yardımcı olabilecekleri, davranış biçimleri, aile içi iletişim, ailede karşılanması gereken temel gereksinimler, ergenlik dönemi ve özellikleri, bu dönemde anne-baba-çocuk iletişimi, engelli çocuklarda istenmeyen davranışların değiştirilmesi.          Aile eğitimlerimiz sunum ve karşılıklı etkileşim içerinde yürütülmektedir.

 

  



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi